
Юридична компанія «ПІК»
Куди писати скаргу на МФО

Питання: як позбутися від дзвінків МФО, актуальне для тієї частини українців, які не справляються з виплатами мікрокредитів. Мікрофінансові організації (МФО), активно кредитують населення, не проводячи перевірок позичальників і недостатньо інформуючи їх. Ризики неповернення кредитів МФО компенсують грабіжницькою процентною ставкою та вкрай високими штрафами і пенею за прострочення платежу. Якщо виплати по микрозайму затримуються, МФО діють вкрай жорстко, балансуючи на межі закону, а часто і переступаючи її. Використання персональних даних третіх осіб також є порушенням.
Телефонні дзвінки від МФО
Перший етап збору прострочених кредитів МФО характеризується величезною кількістю телефонних дзвінків з компанії-кредитора. Колектори мікрофінансових організацій, зазвичай, відразу переходять до погроз. Боржнику описуються самі жахливі ситуації, які відбудуться з ним, якщо борг не буде терміново погашений. Дзвонять не тільки вдень, але і вночі.
Самим боржником колектори не обмежуються. Вони всіма можливими способами збирають інформацію про оточення позичальника і, якщо їм вдається дізнатися телефонні номери рідних або знайомих, зв’язуються з ними. Колектори дзвонять по всім контактам соціальних мереж, сусідам, друзям і знайомим, на роботу. Завдання — надати максимальний психологічний тиск на боржника і змусити його розрахуватися з боргом будь-яким способом. Колекторам байдуже, вкраде боржник гроші або займе їх в іншому МФО.
Боржники часто не знають, що робити якщо дзвонять родичам і сусідам, друзям і роботодавцям. Всі ці люди, звичайно, повідомляють позичальнику про дзвінки і теж, в залежності від їх відношення, більшою чи меншою мірою тиснуть на його психіку. Метод прозвону колекторами оточення боржника — незаконний. Права потрібно захищати. З’ясуємо, куди скаржитися на МФО, з приводу дзвінків людям, ніяк не пов’язаним з позикою.
Кому скаржитися на дзвінки МФО оточенню боржника
В Україні прийнятий закон «Про захист персональних даних». Цей закон дозволяє збирати і обробляти ці дані лише у встановлених законодавством цілях, в більшості випадків на це потрібна згода людини. Номери телефонів, якщо вони не передані МФО добровільно, збирати і використовувати мікрофінансові організації не мають права.
Обов’язки з контролю за виконанням законодавства у сфері персональних даних покладено на Уповноваженого Верховної Ради з прав людини. У цих цілях, уповноважений наділений цілим рядом прав. В рамках цієї статті, важливим є його право отримувати скарги на порушення прав, у сфері поводження з персональними даними, і наділення його можливостями впливу на порушників. Саме уповноваженому з прав людини і повинні скаржитися на дзвінки боржники МФО.
Як скласти та подати скаргу
Скарга на дії МФО уповноваженого з прав людини складається у довільній формі, з дотриманням правил діловодства:
- У верхньому правому куті розміщується адресна частина, в якій вказується адресат — уповноважений з прав людини, і відправник — особа, що подає скаргу.
- Нижче, в середині листа, розташовується назва документа — Скарга.
- Нижче, з червоного рядку, йде основна частина документа, до якої слід викласти обставини справи: де і коли ви взяли кредит, коли і кому почалися дзвінки, чи готові ці люди підтвердити ці факти; порушення прав — потрібно вказати, що згоди на збір та використання персональних даних постраждалі не давали, але МФО незаконно використовує персональні дані третьої особи, сусіда чи колеги по роботі, але і порушує права боржника. Далі, в основній частині, пишеться «Прошу:» і викладаються вимоги. Вимагати слід:
- з’ясування способу збору даних МФО і як персональні дані громадян потрапили в базу викликів;
- проведення перевірки МФО за викладеними фактами;
- залучення до відповідальності винних осіб.
- Наприкінці скарги ставляться дата і підпис заявника.
Скарга обов’язково подіє, копію потрібно відправити на адресу МФО і незаконні дзвінки припиняться.
Скаргу можна скласти особисто, або звернутися в юридичну компанію ПІК, що займається вирішенням проблем боржників. Юристи компанії, крім складання скарги, можуть запропонувати варіанти вирішення і проблеми погашення боргу.
Маргарита
06.05.2021 в 08:38Помогите,звонят и родственникам и знакомым родственников,и на работу где я не работаю уже 12 лет
admin
19.05.2021 в 17:17Маргарита здравствуйте, ситуация стандартная. Наберите +38 (095) 150 0501 или +38 (097) 050 0501 постараемся помочь.