
Юридична компанія «ПІК»
ОПЛАТА КРЕДИТІВ МФО В КАРАНТИН

Шановні клієнти, хочемо роз’яснити вам про умови оплати раніше взятих кредитів в МФО, в умовах карантину, запровадженого урядом України. Як знайти порушення в нарахуванні суми заборгованості з боку МФО. Що вимагати і куди скаржитися на МФО, якщо такі порушення допущені.
ЧИТАТИ ЩЕ: ВЕЛИКИЙ БОРГ ПО МІКРОЗАЙМУ В УКРАЇНІ
Основні зміни щодо оплати кредитів у період карантину це:
Споживач, у разі допущення прострочення, звільняється від обов’язків платити кредитору неустойку (штраф, пеню) та інші платежі, сплата яких передбачена договором про споживчий кредит за прострочення виконання (невиконання, часткове виконання) споживачем зобов’язань за таким договором.
Забороняється збільшення відсоткової ставки за користування кредитом.
Як дізнатися, що вам нарахували і скільки?
Як дізнатися, що вам нарахували? Уся інформація про нарахування є в особистому кабінеті, але, на жаль, у більшості компаній немає окремо даних про нараховані пені і штрафи. Що робити в цьому випадку? Потрібно написати заяву на МФО, з проханням надати розшифровку суми нарахованої заборгованості. Компанія повинна надати виписку, в якій зазначена сума основного боргу, сума нарахованих відсотків, пені і штрафів, якщо вони були нараховані. Відповідь на вашу заяву кредитор повинен дати протягом 15-30 днів з моменту отримання.
Тим, у кого в особистому кабінеті є дані про пені і штрафи, можна відразу писати вимогу або претензію про незаконне нарахування цих сум кредитором.
Окремо варто згадати про зміни відсоткової ставки, особливо тим клієнтам, які оформлювали так звані АКЦІЙНІ КРЕДИТИ, і в зв’язку з карантином порушили терміни оплати. Кредитор не має право змінити процентну ставку навіть після порушення строків оплати, що передбачено кредитним договором, ставка повинна залишатися такою ж, пені і штрафи не нараховуватися. Якщо ви побачили, що кількість коштів за нарахованими відсотками різко зросла після несплати, це швидше за все говорить про незаконне збільшення відсоткової ставки за кредитом. В цьому випадку потрібно писати таку ж заяву або вимогу, як і у випадку з пенями і штрафами, про незаконну зміну відсоткової ставки.
ДОКЛАДНІШЕ ДИВІТЬСЯ ТУТ: ЯК ЗАКРИТИ МІКРОЗАЙМИ
Порушення є, що робити далі?
Якщо кредитор не реагує і не надає вам інформацію про нарахування в особистому кабінеті або ви не отримали відповідь по зміні відсоткової ставки. Другий варіант, ви отримали відповідь і кредитор не приховує, що є порушення, пишемо скаргу в Нацбанк. Регулятор повинен розглянути скаргу і вжити заходи для усунення порушень з боку кредитора. Скарги розглядаються приблизно протягом 10 робочих днів, результатом буде, як мінімум, списання незаконно нарахованих відсотків, пені та штрафів, як максимум, позбавлення МФО ліцензії на фінансову діяльність, якщо таких скарг надходить багато.
Сподіваємося, що вам зрозумілий процес захисту ваших фінансових інтересів, коротко повторимо.
1 КРОК. Заява або вимога на адресу компанії кредитора.
2 КРОК. Скарга в Нацбанк, якщо такі порушення виявлені.
Написати заяви і скарги ви можете як самостійно, так і за допомогою юристів нашої компанії, вартість заяви / скарги 99 грн.